Ryuji Nakamura and Associates | ||
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Spring This is the installation for Canon's exhibition "NEOREAL IN THE FOREST" at Milano Salone. It is the attempt to know what happens if we project a image and a movie to cubic lattice. The cubic lattice has a self-supporting structure with the width of 8 m, the depth of 5 m, and the height of 2 m. It is assembled with piano wires with the diameter of 0.3 mm and the total extension of about 25 km. It has 80 thousand grids, about 87 thousand intersections, about 253 thousands segments, weight of 14.8kg, density of 180g/m3 and porosity of 99.998%. It is the extremely low density structure but it has huge amount of information. Although light passes through the lattice while spreading radially, a part of it is received by the small surface of the wire and it appears as the intermittent image while expanding. The spectacle is both planar and stereoscopic. It is the video experience that can not be felt in a moment and appears only by hundreds of thousands of numbers this structure has. The image has always pursued reality but this experience may be said to be another sense of reality which is different from projection images on a plane and holograms that accurately reproduce three dimensions. I also imagine the space of light like "Water lily" painted by Impressionist painter Claude Monet. Title Spring |
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泉 キャノンのミラノサローネでの展示「NEOREAL IN THE FOREST」のためのインスタレーションである。映像を立体格子で受け止めるとどうなるのかという試みである。立体格子は、幅8m、奥行5m、高さ2mの自立する構造を持っている。直径0.3mm、総延長約25kmのピアノ線で組まれている。グリッド数8万、交点数約8万7千、線分数約25万3千、重さ14.8kg、密度80g/m3、空隙率99.998%という量を持つ。極めて密度が低いが、膨大な情報量を持つ構造である。光は格子の中を放射状に広がりながら透過しつつも、線材が持つわずかな面に受けとめられ、大きくなりながら断続的に像を結んで行く。その光景は、平面的でもあり立体的でもある。この構造が持つ数十万といった数によってはじめて立ち現れるような一瞬では感じきれない映像体験である。映像は常に現実感を追い求めて来たが、この体験は、平面に映像を映すのとも、正確に三次元を再現しようとするホログラムとも違った、もう一つの現実感と言えるかもしれない。印象派の画家モネの描いた「睡蓮」のような光の空間にも思いを重ねている。 名称 Canon “NEOREAL IN THE FOREST” |
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Ryuji Nakamura and Associates | ||